FAQ Odido
Installatie werkzaamheden: Belangrijk om te weten
1. Zorg ervoor dat de engineer goede toegang heeft tot het aansluitpunt. 2. Controleer of er twee vrije stopcontacten zijn voor het aansluiten van modem en router. Dit mag ook met een stekkerdoos zijn. 3. Heb je Wifi Plus voor Ondernemers? Dan is er ...
Ik heb nog geen modem ontvangen. Wat moet ik doen?
Dat klopt, het modem/router en dongel wordt door de engineer meegenomen
Hoe wordt het Zakelijk Internet geïnstalleerd?
Na het afsluiten van het Zakelijk Internet abonnement kiest u een gewenste dag voor een afspraak. Hierbij komt een engineer (niet de engineer van Future Connections) langs om te testen of de binnenkomende lijn goed is. Kort daarna ontvangt u van ons ...
Waarom krijg ik een nieuwe uitnodiging, mijn internet werkt al?
Waarschijnlijk werkt uw mobiele back-up nog niet, hiervoor moet een engineer nog langskomen
Tot wanneer kan ik mijn afspraak wijzigen?
U kunt tot 24 uur voor uw afspraak een afspraak wijzigen, annulering van de opdracht kan alleen via Odido.
Waar kan ik mijn ordernummer vinden?
In de e-mail die u van ons heeft ontvangen voor het maken van een afspraak vindt u het ordernummer. Dit ordernummer staat ook vermeld in uw Odido contract.
Wat is de volgende stap nadat ik via dit portaal een aanvraag heb ingediend?
Op basis van uw aanvraag controleren wij de status van uw order en nemen wij per e-mail of telefonisch contact met u op. Reageer altijd op onze laatste e-mail, zodat wij de vorige communicatie altijd kunnen zien.
Ik heb een storing nadat de installatie is afgerond, waar kan ik een storing melden?
U kunt via Odido Customer Care een storing melding opstarten, u ontvangt kort daarna van ons een verzoek om een afspraak te plannen.
Ik heb al internet van Odido waarom moet ik alsnog een afspraak maken?
Deze afspraak is noodzakelijk om om uw zakelijk internet profiel te activeren (omzetting va Odido thuis naar Odido zakelijk)
Mijn glasvezel is nog niet binnen afgemonteerd, kan ik een al gebruik maken van 4G backup?
Nee, voor het gebruik van 4G backup is eerst een werkende internetverbinding nodig
Ik wil gebruik maken van mijn eigen router/apparatuur, kan dat?
Ja, dat kan. Dat kan nadat onze engineer eerst uw Odido zakelijk internet bij u thuis heeft geactiveerd.
Kan ik mijn contract annuleren?
Contract wijzigingen en/of annuleringen kunt u alleen via Odido doen.
Ik kan niet een gewenst tijdstip voor een afspraak kiezen. Wat moet ik doen?
1. Wacht niet te lang met het maken van een afspraak, doe dit zo snel mogelijk nadat u van ons de e-mail met het verzoek hebt gehad. Dan heeft u de meeste mogelijkheden om een voor u gewenste datum te kunnen kiezen. U kunt alleen kiezen uit de ...
Ik wil zelf het modem/router aansluiten, kan dat?
Voor zakelijk internet is dit niet mogelijk omdat er ook nog een test, meting en activatie uitgevoerd moet worden door onze engineer.
Ik heb geen e-mail ontvangen voor het maken van een afspraak. Wat moet ik doen?
Hoogstwaarschijnlijk hebben wij de opdracht voor installatie nog niet van Odido ontvangen en zijn de activiteiten vooraf aan de installatie nog niet afgerond. In dit geval dient u eerst contact op te nemen met Odido en kunnen wij u helaas nog niet ...
Kan ik mijn afspraak zelf wijzigen?
Ja, in de email die u heeft ontvangen voor het maken van de afspraak kunt met gebruik van de link "(her)plan je afspraak" uw afspraak wijzigen.